Z důvodu státního svátku máme zavřeno. V prodejnách a na zákaznické lince tu pro vás budeme zase 27. 12. 2024.
Logo
Pro inspiraci

Lewitt: mikrofonní puberťáci, kteří předběhli svůj vývoj

Aktualizováno 23. 7. 2024/Čtení na 4 min /Andrzej Pieczony/Pro inspiraci


Rakouská značka Lewitt má mezi výrobci mikrofonů stále ještě nálepku puberťáka, a to proto, že na trhu se zvukovou technikou působí teprve od roku 2009, zatímco její konkurenti mají v hudebním průmyslu tradici pěstovanou o poznání déle. I přes útlý věk stojí ale za dílnami rakouského výrobce ohromné penzum práce, jejíž výsledkem je široká nabídka mikrofonů rozličných konstrukcí, které si s obdivuhodnou rychlostí našly pevná místa v nahrávacích studiích a na pódiích hudebních hvězd světového formátu.


Rakousko – země mikrofonních celebrit

Proč se v Rakousku rodí mikrofonní celebrity? Není žádným tajemstvím, že právě Rakousko je domovskou zemí společnosti AKG. Tento významný výrobce studiových sluchátek a mikrofonů všeho druhu dal už dříve svým ne zcela příkladným přístupem ke stěžejním zaměstnancům podnět k jejich odchodu a k založení vlastních projektů v daném oboru. A podobný příběh rámuje také původní myšlenku a zrození značky Lewitt.



Vždy usměmavý Roman Perschon



Co se v mládí naučíš… musíš ještě doladit

Strukturami výše zmíněné společnosti AKG prošel také Roman Perschon, který zde pracoval jako projektový manažer. Ve službách korporátu s více než sedmdesátiletou tradicí ale vizionář a protagonista průkopnických výrobních postupů nedostával prostor pro jejich uvedení v praxi a jednoho dne tak sbalil své nápady, zavřel kancelář zvenku a vydal se je představit světu pod vlastní značkou.

Své myšlenky si Perschon pečlivě třídil a urovnával během cestování po světě, kde se potkával s významnými lidmi z oboru, vše s nimi konzultoval a nápady znovu promýšlel a třídil. Výsledkem tohoto procesu byl zbrusu nový pracovní tým schopný uvést Perschonovu opracovanou původní myšlenku v život. V roce 2010 společně na veletrzích NAMM v USA a Prolight+Sound v Německu představili studiové mikrofony produktové linie LCT. Ohromný ohlas vyslal Romana Perschona opět do světa, kde pro svou opěvovanou sérii mikrofonů potřeboval naverbovat tentokrát produktové manažery a marketingový tým.




Lewitt v plné síle

Během následujících deseti let představila společnost Lewitt širší veřejnosti prvotřídní mikrofony pro širokou škálu využití. Zmiňovanou oceňovanou sérii LCT doplnila řada MTP pro živé použití, mikrofony pro bicí s označením DTP a digitální mikrofony série DGT. To vše už s podstatně komplexnější personální podporou zdravé společnosti s jasným cílem – nabídnout uživateli cenově dostupný mikrofon, který bude do detailu splňovat jeho požadavky.

To, co dnes společnost Lewitt odlišuje od velkého množství konkurence, je její filozofie, která odmítá přešlapování na místě a pouhé obnovování klasických designů. Lewitt je naopak inovativní a myslí na budoucnost, nemluvě o tom, že pozorně sleduje potřeby své rostoucí uživatelské základny. „Na technické úrovni je tolik parametrů, které nemusí mít pro uživatele význam, ale zúžili jsme je tak, abychom nabídli uživatelsky a rozumně zaměřené možnosti. “ uvedl Roman Perschon během jednoho z rozhovorů. Zatím poslední novinkou stáje Lewitt, která tato slova beze zbytku naplňuje, je kondenzátorový mikrofon Lewitt RAY. Tento velkomembránový model s kardioidní charakteristikou je vybavený inovativní technologií AURA, prostřednictvím které lze účinně eliminovat nežádoucí proximity efekt, u běžných mikrofonů jinak běžný nešvar. Uživatel takového mikrofonu se tak může plně soustředit na svůj výkon.





Ukáže Lewitt záda konkurenci?

Společnost se sídlem ve Vídni stihla za 15 let svého působení ujít ohromný kus cesty, během které stačila širší veřejnosti nabídnout efektivní technická řešení nejen na poli mikrofonů, ale také například bezdrátových systémů. Za jejím raketovým startem a následným rychlým růstem stojí pečlivě připravený původní plán jejího zakladatele a především přirozená víra vývojářů v to, že jejich práce na dalším rozvoji původní myšlenky Romana Perschona má smysl. Značka Lewitt v konkurenčním pelotonu srdnatě stíhá nepoměrně silnější konkurenční výrobce a pokud ještě malinko přidá na poli marketingu, budeme mít v tomto oboru možná nového majitele žlutého trikotu.


Prohlédnout si mikrofony Lewitt
Podobné fráze
Kategorie
Značky